Українська мова 3 клас Змінювання іменників за числами
Хід уроку
І. Організаційний момент.
До рідної мови, до рідного слова
Ми повертаємось знову і знову.
Щоб краще все знати, щоб нове пізнати,
Розпочинаємо ми працювати.
ІІ. Повторення вивченого матеріалу.
1.
Тестова
перевірка домашнього завдання: вправа 56, запитання і завдання
для повторення (відповіді діти показують сигнальними картками а) і б)).
1.1.
Тести (на
слайді).
ІІІ Мотивація навчальної діяльності.
1.
Робота в парах. Гра «Склади план уроку» (слайд № 15).
¾ Прочитайте
прислів’я (на аркушах):
· Хто багато
робить, той і багато вміє.
· Зробив
діло – гуляй сміло.
· Добрий
початок – половина роботи.
¾ Пронумеруйте
прислів’я в такому порядку, щоб відтворити послідовність дій нашого уроку.
(Правильні відповіді на слайді № 16:
2.Хто
багато робить, той і багато вміє.
3.Зробив
діло – гуляй сміло.
1.Добрий
початок – половина роботи.)
¾ Молодці.
У нас добрий початок і я сподіваюсь, що ми з вами виконаємо багато цікавих
завдань.
2.
Запис дати і форми роботи в зошиті.
Зошит свій я відкриваю,
Навскоси його кладу.
Ручку я ось так тримаю.
Сяду рівно, не зігнусь,
До роботи враз візьмусь.
3. Каліграфічна хвилинка. Загадка.
Прийшла до нас бабуся
У білому кожусі.
Поля причепурила, пухнастим
снігом вкрила.
Хто ж вона така, бабуся
чарівна? (Зима)
(Учитель каліграфічно записує на дошці слово «зима» і
розміщує на дошці ілюстрації з зображенням зими.)
4.
Технологія «Асоціативний ряд». Прийом «Мікрофон» (слайд
№ 17).
¾ Діти,
доберіть слова, які виникають у вашій уяві, коли чуєте слово «зима». (Одна
учениця біля дошки записує запропоновані слова.)
Зима – … (сніжинка, віхола, Новий рік, розваги, холод,
свята, хуга, заметіль, хурделиця, Дід Мороз, сніжки, мороз, лід, вітер…).
¾ До якої
частини мови належать слова асоціативного ряду? (або назвіть тільки іменники.)
¾ Назвіть
іменники, що означають 1 предмет.
¾ Назвіть
іменники, що означають багато предметів.
4.Робота в парах. Картки.
5.Проблемна ситуація
Мороз – морози,
земля –землі,
даль – далі,
птаство – ???
¾ Поставте
виписані іменники у формі множини і запишіть через тире.
6.Розв’язання
проблемної ситуації.
¾ Чому
іменник «птаство» не вдалося поставити у формі множини?
7.Розв’язування загадок і ребусів.
У зимову веселу пору
Ми кращі друзі дітвори.
Возять діти нас нагору,
А ми веземо їх з гори. (Сани) (слайд
)
¾ Визначте,
в якому числі вжито іменник «сани»? Чи можна утворити однину від цього слова?
Ребус на слово молоко (слайд).
¾ Визначте
число іменників-відгадок.
Висновок. В українській мові є іменники,
які вживаються тільки в однині або в множині.
8.Робота з таблицею (на слайді).
9.Гра «Фотограф» (резервна вправа). (слайд).
¾
Діти, подивіться уважно на схему, запам'ятайте
іменники, які вживаються тільки в множині і тільки в однині. «Сфотографуйте»
схему. А тепер я закриваю таблицю, а ви з пам’яті відтворіть іменники, які
вказані у схемі.
10.Робота за підручником(Вправа 319,с.133)
Робота в зошиті
1.Визначте
число поданих іменників.
2.Чи
можна вжити слова першого стовпчика в однині?
Чи можна вжити слова другого стовпчика у
множині?
3.Зробіть
висновок про особливості вживання деяких іменників.
IV.Фізкультхвилинка
V.
Закріплення вивченого. Вправи на визначення числа іменника.
1.«Знайди пару» (написані на дошці і на слайді № 25).
¾ З’єднайте
стрілочками слова, близькі за значенням.
дітвора
|
|
кохання
|
радість
|
|
капості
|
любов
|
|
малюки
|
пустощі
|
|
втіха
|
¾
Визначте число іменників.
¾
Назвіть ті іменники, які вживаються тільки в
однині (дітвора, радість, кохання, любов).
¾
Назвіть ті іменники, які вживаються тільки в
множині (пустощі).
¾
Назвіть іменники, які змінюються за числами
(малюки, втіха, капості).
¾
Змініть ці іменники (малюки, втіха, капості) за
числами.
2.Метод «Прес» (слайд
№ 26).
Як називаються утворені нами слова-пари? (синоніми)
3. Фронтальна робота.Робота в
зошиті
Вправа 320,с.133
-Випишіть іменники у два стовпчики,розподіливши їх за
числами.
Однина Множина
Дитинство
Окуляри
Бадилля
штани
Городина
ножиці
борошно
Ворота
гілля
іменини
листя
птаство
4. Самостійна робота.
На дошці малюнки:
каструлі, спідниці, кавуни, сокири,
праски, пилки ( причепи), пательні (сковороди), ножиці.
В-І - записати в
однині. Позначити закінчення.
На дошці малюнки:
конвалія, ложка, дзиґа,
сорочка, тарілка, відро (цеберка),
волошка, молоко.
В-ІІ - записати в
множині. Позначити закінчення.
VI. Підсумок уроку.
Українська мова 3 клас Змінювання іменників за числами
Комментариев нет:
Отправить комментарий