Годинник

Українська мова

Українська мова 3 клас Змінювання іменників за числами

Хід уроку
І. Організаційний момент.
До рідної мови, до рідного слова
Ми повертаємось знову і знову.
Щоб краще все знати, щоб нове пізнати,
Розпочинаємо ми працювати.
ІІ. Повторення вивченого матеріалу.
1.     Тестова перевірка домашнього завдання: вправа 56, запитання і завдання для повторення (відповіді діти показують сигнальними картками а) і б)).
1.1.          Тести (на слайді).
ІІІ Мотивація навчальної діяльності.
1.     Робота в парах. Гра «Склади план уроку» (слайд № 15).
¾    Прочитайте прислів’я (на аркушах):
·       Хто багато робить, той і багато вміє.
·       Зробив діло – гуляй сміло.
·       Добрий початок – половина роботи.
¾    Пронумеруйте прислів’я в такому порядку, щоб відтворити послідовність дій нашого уроку.
(Правильні відповіді на слайді № 16:
2.Хто багато робить, той і багато вміє.
3.Зробив діло – гуляй сміло.
1.Добрий початок – половина роботи.)
¾    Молодці. У нас добрий початок і я сподіваюсь, що ми з вами виконаємо багато цікавих завдань.
2.     Запис дати і форми роботи в зошиті.
Зошит свій я відкриваю,
Навскоси його кладу.
Ручку я ось так тримаю.
Сяду рівно, не зігнусь,
До роботи враз візьмусь.
3.     Каліграфічна хвилинка. Загадка.
Прийшла до нас бабуся
У білому кожусі.
Поля причепурила, пухнастим снігом вкрила.
Хто ж вона така, бабуся чарівна? (Зима)
(Учитель каліграфічно записує на дошці слово «зима» і розміщує на дошці ілю­страції з зображенням зими.)
4.     Технологія «Асоціативний ряд». Прийом «Мікрофон» (слайд № 17).
¾    Діти, доберіть слова, які виникають у вашій уяві, коли чуєте слово «зима». (Одна учениця біля дошки записує запропоновані слова.)
Зима – … (сніжинка, віхола, Новий рік, розваги, холод, свята, хуга, заметіль, хурделиця, Дід Мороз, сніжки, мороз, лід, вітер…).
¾    До якої частини мови належать слова асоціативного ряду? (або назвіть тільки іменники.)
¾    Назвіть іменники, що означають 1 предмет.
¾    Назвіть іменники, що означають багато предметів.
4.Робота в парах. Картки.

5.Проблемна ситуація

Мороз – морози,
земля –землі,
даль – далі,
птаство – ???
¾    Поставте виписані іменники у формі множини і запишіть через тире.
6.Розв’язання проблемної ситуації.
¾    Чому іменник «птаство» не вдалося поставити у формі множини?
         7.Розв’язування загадок і ребусів.
У зимову веселу пору
Ми кращі друзі дітвори.
Возять діти нас нагору,
А ми веземо їх з гори. (Сани) (слайд )
¾    Визначте, в якому числі вжито іменник «сани»? Чи можна утворити од­ни­ну від цього слова?
     Ребус на слово молоко (слайд).
¾    Визначте число іменників-відгадок.
Висновок. В українській мові є іменники, які вживаються тільки в однині або в множині.
Подпись: тільки в ОДНИНІ

8.Робота з таблицею (на слайді).

9.Гра «Фотограф» (резервна вправа). (слайд).

¾    Діти, подивіться уважно на схему, запам'ятайте іменники, які вживаються ті­ль­ки в множині і тільки в однині. «Сфотографуйте» схему. А тепер я за­кри­ваю таблицю, а ви з пам’яті відтворіть іменники, які вказані у схемі.
10.Робота за підручником(Вправа 319,с.133)
Робота в зошиті
1.Визначте число поданих іменників.
2.Чи можна вжити слова першого стовпчика в однині?
   Чи можна вжити слова другого стовпчика у множині?
3.Зробіть висновок про особливості вживання деяких іменників.
IV.Фізкультхвилинка
V.  Закріплення вивченого. Вправи на визначення числа іменника.

1.«Знайди пару» (написані на дошці і на слайді № 25).
¾    З’єднайте стрілочками слова, близькі за значенням.
дітвора

кохання
радість

капості
любов

малюки
пустощі

втіха
¾    Визначте число іменників.
¾    Назвіть ті іменники, які вживаються тільки в однині (дітвора, радість, кохання, любов).
¾    Назвіть ті іменники, які вживаються тільки в множині (пустощі).
¾    Назвіть іменники, які змінюються за числами (малюки, втіха, капості).
¾    Змініть ці іменники (малюки, втіха, капості) за числами.
2.Метод «Прес» (слайд № 26).
Як називаються утворені нами слова-пари? (синоніми)
        3. Фронтальна робота.Робота в зошиті
Вправа 320,с.133
-Випишіть іменники у два стовпчики,розподіливши їх за числами.


               Однина                                                   Множина
               Дитинство                                                Окуляри
               Бадилля                                                    штани
               Городина                                                  ножиці
               борошно                                                   Ворота
               гілля                                                         іменини
               листя                                                        птаство
                                                                                                                                
4. Самостійна робота.
                                                    На дошці малюнки:
 каструлі, спідниці, кавуни, сокири, праски, пилки ( причепи), пательні (сковороди), ножиці.
В-І - записати в однині.  Позначити закінчення.

                                                    На дошці малюнки:
 конвалія, ложка, дзиґа, сорочка,  тарілка, відро (цеберка), волошка, молоко.
В-ІІ - записати в множині.  Позначити закінчення.
VI. Підсумок уроку.





Українська мова 3 клас Змінювання іменників за числами
Powered by emaze

Комментариев нет:

Отправить комментарий