Годинник

Літературне читання


Тренажер "Вчись читати швидко"


Презентаця з читання 3 клас С.Жупанин "Сім вітрів"
Powered by emaze



Літературне читання
                                                  3 клас
С. Жупанин «Сім вітрів».
Мета: допомогти учням усвідомити, який характер мають вітри,
позитивні чи негативні це герої, підтвердити текстом ці думки; формувати уміння творити віршовані рими; узагальнити значення розділу «Вірші про світ природи і дитинства». Вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; вчити знаходити і добирати рими; розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву; виховувати любов до художнього слова.

Обладнання: картки зі словами.
Хід уроку
I.Організація класу
Всі почули ви дзвінок,
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть лиш дівчата,
А за ними і хлоп’ята.
II.Вправи з розвитку мовлення
               А)Перевірка домашнього завдання.
Виразне читання вірша
        Чого навчає вірш "Оленчині вишивки”?
        Якою зображено дівчинку - Оленку?
            
                          — Вітерець мандрував та мандрував.
                               А діткам таку вправу запропонував.


        Читання анаграм.
Нцесо, одщ, рахма, тевір.
Підготовка до читання
        Розставити числа в порядку зростання і прочитати прислів’я, яке є темою уроку

Робота над скормовкою
Шепче вітер: «Ша-ша-ша!
Шубку білочка знайшла!»
Шепчеш ти,шепочу я,
Шепче вітер : «Ша-ша-ша!»
     Робота над загадкою
            
                   - У садочок залетів,
                     Яблука нам обтрусив,
                     Позривав листки з тополі
                     І майнув у чисте поле. (Вітер)
III.        Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні ми будемо говорити про дива, які відбуваються у природі, будемо творити віршовані рими, збагачувати словниковий запас, працювати наполегливо, творчо.
Відгадування загадок
        Фруктовий,квітучий,зелений -...
        Весняний, сонячний,теплий - ...
        Яскраве, тепле, пекуче - ...
        Холодний, сильний,пронизливий - ...

З попереднього уроку ми знаємо, що багато поетів написали вірші про світ природи.
        Хочемо знати і краще пізнати світ, побачити в ньому незвичайне.
        Сьогодні на уроці познайомимося з віршем С. Жупанина "Сім вітрів”
IV. Сприймання нового матеріалу.
Слово вчителя. Світ природи – цікавий і неповторний. Багато поетів змалювали природу у ролі істоти, перетворили неживу природу на живу, наповнювали думу щирим почуттям. Великий поет Степан Жупанин також не міг обійти цієї теми. Адже саме на його творах ми вчимося розпізнавати світ природи, який нас оточує.


V. Опрацювання вірша С. Жупанина "Сім вітрів”
Виразне читання вірша вчителем

— Назвіть головних персонажів вірша.
   А, що таке вітер?
Вітер – це рух потоку повітря в горизонтальному напрямі.
Сьогодні ми прочитали про мандри вітру. Читання вірша С. Жупанина Сім вітрів вчителем.
Проблемне питання.
        Прослухайте вірш і скажіть: Скільки вітрів зустрів хлопчик?
        Що дізналися про вітер

Читання колонок слів.
Світлячок                          комбайн                          ферма
кузня                                  пахощі                            бідони
пекарня                              врожай                            долина
Уточнення і тлумачення знань і висловів
Робота служби "Довідкове бюро”
·             Кузня – будівля, де кують підкови
·             Комбайн – складна машина, яка одночасно виконує роботу за декількох машин
·             Лани – рівнина, велика ділянка землі, що використовується під посіви
·             Полова – відходи, одержувані при обмолоті, очищуванні зерна
·             Ораниця – рілля
·             Лунко – дзвінок



       Повторне читання вірша учнями в голос

— Чому вірш має таку назву?
            VI.Фізкультхвилинка
VII. Аналіз змісту прочитаного з елементами вибіркового читання.
— Де побував кожен із вітрів?
           — Чому сім вітрів поет називає братами?
           — Що в них спільного?
           — Як можна охарактеризувати братів-вітрів?
           — Який вітер вам сподобався найбільше? Чому?

VIII. Вправи на інтонування.
Гра «Диктор телебачення»

Прочитати вірш, періодично відриваючи погляд від тексту, щоб подивитися на глядачів.
 Гра «Добери риму»

Братів... (зустрів);
           Кузні... (дружні);
           Дзень-дзелень... (день);
           Комбайні... (врожайні);
           Пекарні... (гарні);
           Вранці... (ланці);
           Линув... (покинув);
           Світанковий... (фруктовий);
           Слив... (розвеселив);
           Ораницю... (пшеницю).
             IX. Творча робота. Робота в групах.
Скласти продовження вірша. Презентація творчої роботи.
Ви помітили, що не тільки люди можуть творити добро, а й природа творить добро людям. Тож робіть і ви добро, будьте людяними і тоді воно до вас повернеться стороною.

Гра. Так чи ні.
·             Перший вітер був у кузні
·             Другий – у пекарні
·             Другий гостював у ланці
·             Четвертий – на комбайні
·             П’ятий завітав у сад
·             Шостий вітер з ферми
·             Сьомий вітер – в ораницю
Поетичне слово автора допомагає нам краще пізнати світ побачити в ньому незвичайне. Саме вірші С. Жупанина – несходжені стежки у світ, де панує мир і благодать.
X. Підсумок уроку
Рефлексія – діалог
        Я дізнався…
        Мені сподобалося…
        Хочу сказати спасибі…
        Виявляється, що…
        Я навчився…
XI. Домашнє завдання.
Читати виразно вірш (с. 112). Намалювати до нього ілюстрацію.


Тренажер "Вчись читати швидко"

Комментариев нет:

Отправить комментарий